ورود / عضویت

پریست چیست و چه کاربردی دارد؟

1135 بازدید
0 دیدگاه
دسته بندی :
پریست چیست و چه کاربردی دارد؟
[ از ۳ رأی ]

توضیح کوتاه
پریست نوعی افکت رنگی آماده می‌باشد که با یک کلیک و در کمترین زمان می‌توان آن را بر روی عکس یا ویدئوها در نرم‌افزارهای ادیت و تدوین اعمال کرد.

پریست چیست؟ (Preset)

پریست یا Preset به معنی از قبل سِت شده یا از قبل تنظیم شده است. پریست نوعی افکت رنگی آماده می‌باشد که با یک کلیک و در کمترین زمان می‌توان آن را بر روی عکس یا ویدئوها در نرم‌افزارهای ادیت و تدوین اعمال کرد. پریست‌ها قبلاً توسط شخصی دیگر تهیه و تولید شده‌اند که به‌صورت فایل‌هایی با پسوندهای متفاوت جهت استفاده در نرم‌افزارهای مختلف ساخته می‌شوند. این تنظیمات شامل تغییرات در رنگ، نور، کنتراست، سطوح سفیدی  (White Balance) و سایر جزئیات عکس می‌باشد. پریست ها در برنامه های ویرایش عکس مختلفی مانند Adobe Photoshop , Lightroom , Capture one و دیگر نرم افزارهای مشابه قابل استفاده هستند.

فایل‌های پریست داده‌هایی از قبیل تنظیمات سچوریشن(Saturation) کنتراست(Contrast) کلریتی(Clarity) و موارد دیگری را در خود ذخیره دارند. این داده‌ها در فایل‌هایی با پسوندهای XPM , CUBE , LUT ذخیره شده‌اند. برای مثال بر روی عکس پایین پریستی را اعمال کرده‌ایم که می‌توانید قبل و بعد آن را مشاهده نمایید:

قبل و بعد تاثیر پریست روی عکس

اگر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید موقع درج پست امکاناتی برای ویرایش عکس یا ویدئو در اختیار شما قرار می‌دهد یکی از این امکانات مجموعه‌ای از تم‌های رنگی آماده است که با انتخاب هرکدام، عکس جلوهٔ رنگی و نوری خاصی را به خود می‌گیرد به این تم‌های رنگی پریست گفته می‌شود. با انتخاب هر پریست می‌توانید مقادیر آن را به سلیقهٔ خود تغییر دهید تا به تم رنگی دلخواه برسید. اکثر نرم‌افزارهای حرفه‌ای این امکان را به شما می‌دهند که پریست ها را شخصی‌سازی کنید این امر باعث می‌شود تا جلوه‌های رنگی متفاوتی را خلق کنید.

چه کاربردی دارد؟

فرض کنید تعدادی عکس در اختیار دارید که می‌خواهید تم‌ رنگی یکسانی درمدت زمان کم و در بهترین حالت ممکن، روی آنها اعمال کنید، در این شرایط استفاده از پریست تنها راه حل شما خواهد بود. پس نتیجه می گیریم استفاده از پریست:

باعث می شود در زمان صرفه جویی شود و لازم نباشد هر دفعه تنظیمات مد نظرتان را دستی اعمال کنید این امر خستگی کمتر ی را برای شما در پی خواهد داشت.

 باعث می شود در یک مجموعه عکس ثبات رنگی وجود داشته باشد.

و در نهایت باعث می شود مشتریتان رضایت بیشتر ی داشته باشد و شما هم درآمد بیشتری کسب کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفیده واقع شده باشد. باعث خوشحالی ما خواهد بود اگر در قسمت دیدگاه ها نظر خود را  در رابطه با محتوای این پست و همچنین کیفیت ارائه ی آن بیان کنید.

ثمین اسلامی

مدیر و مؤسس وبسایت گروه هنری هناس

دیدگاه

پاسخی بگذارید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

0 نظر تاکنون ارسال شده است
×

ورود | عضویت

ورود شما به معنای پذیرش شرایط هناس و قوانین می باشد.